sâmbătă, 23 ianuarie 2010

Bani reali contra beneficii virtuale

"Se stie deja ca multi sunt dispusi sa bage mana in buzunar pentru a cumpara obiecte virtuale, fara valoare in lumea reala. Mai putin cunoscut este insa ca destui ar merge atat de departe incat sa dea bani pentru a planta legume in lumea virtuala. Investitiile in rasaduri pot ajunge chiar si la cateva zeci de milioane de euro.

"Una e sa produci filme, alta seriale de televiziune", spune Mark Pincus (43 de ani), fondatorul companiei producatoare de jocuri pentru retele sociale Zynga, incercand sa faca o paralela intre industria filmelor si cea a jocurilor. In ce priveste jocurile, diferenta pe care urmareste sa o evidentieze este faptul ca, asemenea producatorilor de filme de la Hollywood, gigantii precum Electronic Arts sau Gameloft produc titluri vandabile o singura data si din care nu prea mai pot scoate ulterior, in timp ce companiile de genul Zynga lanseaza jocuri ce sunt extinse si imbunatatite in permanenta in functie de preferintele consumatorilor, asa incat sa creeze un soi de dependenta, si genereaza venituri in mod constant. "Este o strategie invatata din experienta si greselile anterioare in alte afaceri pe care le-am infiintat", spune Pincus.

FarmVille, spre exemplu, unul din jocurile dezvoltate de Zynga, este cel mai popular joc de pe Facebook, atragand peste 65 de milioane de utilizatori unici pe luna, ce platesc sume chiar si de ordinul catorva sute de dolari in acest interval, pentru diferite beneficii in joc. In sine, FarmVille este un simulator al activitatilor unui agricultor care trebuie sa sape pamantul, sa planteze recolta si apoi sa o culeaga, cu scopul de a acumula puncte folosibile ulterior pentru a extinde plantatia si tipul recoltei. Cu alte cuvinte, ca sa ajunga sa planteze rosii, un agricultor virtual trebuie sa planteze suficiente vinete incat sa poata primi si seminte de rosii. Ulterior, jucatorul poate sa-si invite prietenii de pe Facebook sa-i devina vecini, poate sa-i ajute cu propriile plantatii sau sa le faca diferite cadouri.
Pentru a sari insa anumite etape, membrii retelei sociale au posibilitatea sa converteasca reali in moneda virtuala, sursa a peste 90% din veniturile companiei, cu care sa-si dezvolte mai repede ferma. Pornind de la presupunerea ca fiecare utilizator unic cheltuieste intr-o luna macar 2 dolari, suma acumulata in conturile Zynga ajunge la 130 de milioane de dolari (90 de milioane de euro)."

Da, si eu sunt fan
FarmVille, dar de aici si pana la a incepe sa platesc folosind bani reali pentru "beneficii virtuale" cred eu ca este si ar trebui sa fie o cale lunga... de ce? pentru ce?

"http://www.businessmagazin.ro/business-hi-tech/new-media/cum-faci-zeci-de-milioane-de-euro-din-legume-plantate-pe-facebook-5343572"

2 comentarii:

  1. Pentru satifactia proprie ;) cand mananci o inghetata, nu poti sa spui ca iti tine de foame. Care crezi ca e motivul pentru care dai bani pe ea si o mananci?

    RăspundețiȘtergere
  2. OK, singurul motiv pentru care eu am dat bani la FarmVille a fost pentru a putea planta 'porumb alb', mai exact pentru a dona cativa banuti pentru cei din Haiti. Happened once, probabil won't happen again :)

    RăspundețiȘtergere